'De andere kijk' op gastvrijheid
'Inhouse scholing' voor de vrijwillige gastvrouw/gastheer
Deze trainingen richten zich op de vrijwilliger en worden de onderwerpen zoveel mogelijk als ‘maatwerk’ afgestemd op de situatie van de organisatie. Deze trainingen worden ‘inhouse’ georganiseerd.
Scholingsdoel: 'De andere kijk' geeft vrijwilligers inzicht, vertrouwen en verantwoordelijkheid voor haar/zijn rol in de veranderende organisatie zodat men zo zelfstandig mogelijk kan opereren binnen de afspraken/beleidskaders van de organisatie.
Resultaat: Na deze scholing is de vrijwilliger in staat haar/zijn rol op de juiste wijze in te vullen naar de eisen van deze tijd. Weet wat van hem/haar wordt verwacht en ziet de ruimte om zo zelfstandig mogelijk te functioneren binnen de afspraken/beleidskaders van de ondernemende organisatie.
Duur: 1 dagdeel van bijvoorbeeld 9.30 – 12.30 uur of 13 uur - 16 uur, deze scholing kan incidenteel ook op zaterdagen of avonduren worden gegeven indien vrijwilligers nog een baan hebben naast hun vrijwilligers werk).
Deze trainingen richten zich op de vrijwilliger en worden de onderwerpen zoveel mogelijk als ‘maatwerk’ afgestemd op de situatie van de organisatie. Deze trainingen worden ‘inhouse’ georganiseerd.
Scholingsdoel: 'De andere kijk' geeft vrijwilligers inzicht, vertrouwen en verantwoordelijkheid voor haar/zijn rol in de veranderende organisatie zodat men zo zelfstandig mogelijk kan opereren binnen de afspraken/beleidskaders van de organisatie.
Resultaat: Na deze scholing is de vrijwilliger in staat haar/zijn rol op de juiste wijze in te vullen naar de eisen van deze tijd. Weet wat van hem/haar wordt verwacht en ziet de ruimte om zo zelfstandig mogelijk te functioneren binnen de afspraken/beleidskaders van de ondernemende organisatie.
Duur: 1 dagdeel van bijvoorbeeld 9.30 – 12.30 uur of 13 uur - 16 uur, deze scholing kan incidenteel ook op zaterdagen of avonduren worden gegeven indien vrijwilligers nog een baan hebben naast hun vrijwilligers werk).
Rode draad van onderwerpen:
- De rol van de vrijwilliger in de veranderende organisatie
- Kennis van de organisatie en diensten
- Professioneel inspelen op vraag en aanbod
- Nieuwe klantcommunicatie
- Vrijwillig versus vrijblijvend
- Toegankelijk maken van computer- en internetmogelijkheden/digitale vaardigheden
- Klantencontact, ondernemend denken en handelen en de doorverwijs functie
- Oog voor presentatie en representatie
Kijk hier voor meer geschikte programma's ter ontwikkeling van de vrijwilligers.