TRAINING
'COACHEN VAN VRIJWILLIGERS DIGITALE INCLUSIE'
Zet jouw organisatie op de kaart met professionele vrijwilligers
In de organisatie is inmiddels een Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) geopend of er is algemene hulp bij digitaliseringsvraagstukken. Daarvoor worden of zijn vrijwilligers aangetrokken die burgers ondersteunen bij digitale inclusie.
Deze vrijwilligers krijgen te maken met persoonsgevoelige informatie en het afhandelen van belangrijke documenten, waardoor het werven en goed begeleiden van kwaliteitsgerichte, verantwoordelijke en integere vrijwilligers van groot belang is.
Naast dat de vrijwilligers en jouw organisatie hiermee een waardevolle maatschappelijke bijdrage leveren, biedt het investeren in coaching en ontwikkeling van deze vrijwilligers ook een mooie kans om deze belangrijke arbeidskrachten langdurig te binden en behouden. Hierin kunnen ook de beroepskrachten/coördinatoren soms wel wat steun gebruiken in het begeleiden van deze vrijwilligers.
Deze training valt niet onder het landelijk IDO-programma, maar is een aanvulling en kan uit het eigen scholingsbudget bekostigd worden.
In de organisatie is inmiddels een Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) geopend of er is algemene hulp bij digitaliseringsvraagstukken. Daarvoor worden of zijn vrijwilligers aangetrokken die burgers ondersteunen bij digitale inclusie.
Deze vrijwilligers krijgen te maken met persoonsgevoelige informatie en het afhandelen van belangrijke documenten, waardoor het werven en goed begeleiden van kwaliteitsgerichte, verantwoordelijke en integere vrijwilligers van groot belang is.
Naast dat de vrijwilligers en jouw organisatie hiermee een waardevolle maatschappelijke bijdrage leveren, biedt het investeren in coaching en ontwikkeling van deze vrijwilligers ook een mooie kans om deze belangrijke arbeidskrachten langdurig te binden en behouden. Hierin kunnen ook de beroepskrachten/coördinatoren soms wel wat steun gebruiken in het begeleiden van deze vrijwilligers.
Deze training valt niet onder het landelijk IDO-programma, maar is een aanvulling en kan uit het eigen scholingsbudget bekostigd worden.
LEERDOELEN
Bovenstaande zijn voorbeelden van leerdoelen, maar kunnen naar behoefte aangepast worden.
- Profilering van digitale inclusie en het benaderen van doelgroepen
- De vrijwilliger goed begeleiden in haar/zijn integere rol met de burger.
- De vrijwilliger opbouwende feedback geven.
- De vrijwilliger ruimte geven om te functioneren binnen de beleidskaders van de organisatie.
Bovenstaande zijn voorbeelden van leerdoelen, maar kunnen naar behoefte aangepast worden.
Voor wie
Deze training richt zich op beroepskrachten die met vrijwilligers samenwerken en de vrijwilligers mee willen nemen in de eisen van deze tijd.
Duur
1 dag of 2 dagdelen
Deze training richt zich op beroepskrachten die met vrijwilligers samenwerken en de vrijwilligers mee willen nemen in de eisen van deze tijd.
Duur
1 dag of 2 dagdelen